Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Są wyniki sprawdzianu szóstoklasistów. Nasi uczniowie wypadli kiepsko

Bożena Wolska
W Wielkopolsce do sprawdzianu przystąpiło 35 665 uczniów
W Wielkopolsce do sprawdzianu przystąpiło 35 665 uczniów Archiwum
Szóstoklasiści z powiatu chodzieskiego bardzo słabo napisali sprawdziany, a wyniki uczniów z gminy Szamocin i Budzyń są jednymi z gorszych w Wielkopolsce.

Znamy już wyniki sprawdzianu szóstoklasistów. Wielkopolscy uczniowie znaleźli się na przedostatnim miejscu w kraju, a powiat chodzieski zamyka stawkę w Wielkopolsce. Nie jest więc dobrze.

Maksymalnie każdy szóstoklasista mógł zdobyć 40 punktów. W Wielkopolsce średnia wynosi 24, 69 punktów, a w powiecie chodzieskim 22,95.

Czytaj także: Spór o Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii. Protestują mieszkańcy ul. Strzeleckiej

Z danych znajdujących się na stronie Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu można odczytać wyniki, które osiągnęli uczniowie w poszczególnych gmin. Najlepszy wynik w powiecie i nawet lepszy niż średnia krajowa, osiągnęli szóstoklasiści ze szkół znajdujących się w Chodzieży.

W Margoninie uczniowie kończący szkoły podstawowe uzyskali w sumie 23,74 punkty, w gminie Chodzież - 23,40. Najgorzej zaś napisali sprawdzian uczniowie z podstawówek w Budzyniu i Szamocinie, uzyskali oni wyniki odpowiednio: 20,94 punkty i 20,91 punktów. Jak się okazuje są to także wyniki jedne z gorszych w Wielkopolsce, gdyż przed tymi gminami znalazły się tylko gmina Tarnówka (powiat złotowski) - 18, 65 punktów oraz Kuślin (powiat nowotomyski) - 20, 38 punktów.

Do sprawdzianu w Wielkopolsce przystąpiło 35 665 uczniów. Zadania sprawdzały umiejętność czytania, pisania, rozumowanie, korzystanie z informacji i wykorzystanie wiedzy w praktyce. Z czytaniem poradziło sobie 81 proc. uczniów. Z całą resztą jest już znacznie gorzej.

Pisanie okazało się problematyczne dla prawie połowy zdających (48 proc.), aż 52 proc. nie poradziło sobie z wykorzystaniem wiedzy w praktyce.
- W pisaniu najgorzej było z ortografią i interpunkcją. Daje się także zauważyć ubogie słownictwo, częste są kłopoty z poprawnością gramatyczną - mówi Zofia Hryhorowicz, dyrektor OKE w Poznaniu.

Od 2002 roku nasi uczniowie wypadają gorzej niż średnio.
- Zewnętrzne sprawdziany bezlitośnie obnażają jakość pracy - mówi Z. Hryhorowicz. - Szkole potrzeba solidnej, często żmudnej i nieefektownej pracy nad skutecznym przyswojeniem wiedzy i umiejętności, a nie autorskich pseudoprogramów pod hasłem przygotowywania do zdawania sprawdzianów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chodziez.naszemiasto.pl Nasze Miasto