Do Szpitala Specjalistycznego w Kościerzynie trafiły dwa telefony dla pacjentów z koronawirusem. Kontakt z bliskimi będzie łatwiejszy

Edyta Łosińska-Okoniewska
Edyta Łosińska-Okoniewska
Archiwum
Udostępnij:
Szpital Specjalistyczny w Kościerzynie otrzymał dwa telefony komórkowe, z których mogą korzystać pacjenci na oddziałach izolacyjnych, aby kontaktować się z bliskimi.

Telefony podarowało szpitalowi Polskie Towarzystwo Opieki Duchowej w Medycynie, które razem z partnerami realizuje Ogólnopolski Program Wsparcia Społecznego i Duchowego dla chorych hospitalizowanych z powodu COVID-19. Do udziału w projekcie wytypowano też Szpital Specjalistyczny w Kościerzynie Sp. z o.o.

W kościerskim szpitalu od początku pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 leczonych było ponad 860 pacjentów z Covid-19.

- Mając świadomość jak ważny jest kontakt z bliskimi w czasie choroby pacjenci mają możliwość skontaktowania się z bliskimi za pomocą telefonu komórkowego lub połączenia Skayp na tablecie - mówi Marta Hess ze szpitala w Kościerzynie. - Do kontaktu telefonicznego wystarczy jedynie podać numer telefonu do osoby bliskiej, z którą chcielibyśmy się skontaktować. Pracownik szpitala pomoże przy kontakcie telefonicznym, zwracając tym samym szczególną uwagę na pacjentów niesamodzielnych, w stanie ciężkim i w stanie zagrożenia życia, tak aby pacjent mógł swobodnie porozmawiać z bliskimi.

Koronawirus wpływa negatywnie nie tylko na zdrowie fizyczne, ale także na psychikę człowieka, dlatego tak ważne jest, aby pacjenci mogli liczyć na wsparcie psychologiczne i duchowe w tym trudnym dla nich czasie. Pacjenci wszystkich oddziałów, doświadczający kryzysu w związku z izolacją lub chorobą, mają możliwość skorzystania ze wsparcia psychologa szpitalnego Aleksandry Szulman-Wardal, kierownika Zespołu Psychologów, Terapeutów Zajęciowych Szpitala Specjalistycznego w Kościerzynie Sp. z o.o. Natomiast dzięki pracy kapelana szpitalnego ks. Wiesława Badaszka, mają oni możliwość również korzystania z posługi duszpasterskiej i przyjmowania sakramentów przy bezpośrednim kontakcie i zachowaniu procedur właściwych dla bezpieczeństwa epidemicznego.

- Epidemia bardzo mocno przebudowała życie społeczne i funkcjonowanie szpitala. Mając świadomość cierpienia, jakie wiąże się z izolacją od rodziny i przyjaciół, dołączyliśmy do ogólnopolskiego programu „Bądź przy mnie – wsparcie społeczne i duchowe dla pacjentów hospitalizowanych z powodu COVID-19”. Wielu chorych stawia sobie pytania dotyczące swojego życia, które wywołane są lękiem wynikającym z choroby czy izolacji, dlatego pomoc duszpasterska jest odpowiedzią na ich pytania. Program ma na celu zapobieganie samotności chorych przebywających w szpitalu, zwłaszcza w okresie zagrożenia życia, bezradności i umierania oraz zapewnienie opieki duchowej w tym trudnym czasie - mówi ks. Wiesław Badaszek, kapelan kaplicy szpitalnej

Telefony mają aktywne karty prepaid w sieci Plus z pakietem bez limitu, które będą aktywne przez sześć miesięcy. Pacjenci przebywający na oddziałach zakaźnych podczas przyjęcia mają możliwość zabrania ze sobą własnego telefonu. Jednak w sytuacjach wyjątkowych, gdy ktoś telefonu nie ma, szpital umożliwi mu skorzystanie właśnie z tego podarowanego przez towarzystwo.

Za obsługę telefonu odpowiedzialny jest:

  • Oddział Neurologii-Zakaźnej/Pielęgniarka Oddziałowa (4 piętro)
  • Ks. Wiesław Badaszek Kapelan Szpitala Specjalistycznego w Kościerzynie Sp. z o.o. wtorek-niedziela 10:00-15:00

Q&A z Robertem Kubicą

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie