Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Droga krajowa nr 20 między Kornem a Kościerzyną będzie rozbudowana

Edyta Łosińska-Okoniewska
Edyta Łosińska-Okoniewska
GDDKiA
Dzięki inwestycji zostaną przebudowane skrzyżowania, powstanie także ścieżka rowerowa. Realizacja potrwa rok

Droga krajowa nr 20 między Kornem a Kościerzyną zostanie rozbudowana. W ramach prac zostaną przebudowane skrzyżowania oraz powstanie ciąg pieszo-rowerowy. Umowa na realizację tej inwestycji została podpisana między Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, a firmą Polaqua S. Zadanie zostanie zrealizowane w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Realizacja potrwa rok i będzie kosztowała ok. 46,7 mln zł.

- Początek tego odcinka o długości ok. 6,2 km znajduje się na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 20 z drogą wojewódzką nr 235 w miejscowości Korne, a koniec dochodzi do Obwodnicy Kościerzyny - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku. - W ramach tego zadania zostanie rozbudowana droga krajowa
nr 20 wraz ze skrzyżowaniami znajdującymi się na tym odcinku. Najpoważniejszą zmianą będzie rondo, które powstanie w Kornem na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 20 z drogą wojewódzką nr 235. Poza nim zostaną przebudowane jeszcze cztery inne skrzyżowania poprzez m.in. budowę lewoskrętów. Zmieni się przejazd przez linię kolejową koło Łubiany, gdzie zostanie poprawiona geometria tego przejazdu (przesunięcie jezdni o ok. 3,5 m
na południe). Będzie lepsza widoczność i wygodniejszy przejazd przez tory.

Ponadto budowie i przebudowie podlegać będą krótkie odcinki dróg wojewódzkiej i gminnych w obszarze wlotów na skrzyżowania, a także większość obiektów inżynierskich oraz szereg elementów istniejącej infrastruktury technicznej.

Co ucieszy nie tylko mieszkańców terenów przyległych do drogi krajowej w zakres inwestycji wchodzi także budowa na całej długości ciągu pieszo-rowerowego. Będzie można wygodnie i bezpiecznie poruszać się wzdłuż drogi krajowej.

- Podstawowym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi, dostosowanie parametrów drogi do wymaganej klasy technicznej, polepszenie dostępności ekonomicznej oraz komunikacyjnej regionu, poprzez skrócenie czasu i zapewnienie właściwych warunków podróży, przy jednoczesnym uwzględnieniu wymogów ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju - wymienia Piotr Michalski.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na koscierzyna.naszemiasto.pl Nasze Miasto