Miejscy radni zapoznali się ze stanem technicznym kościerskiego dworca oraz budynków do niego przyległych. Niestety liczący już ponad 120 lat obiekt popada w ruinę i z pewnością obecnie nie jest wizytówką miasta, a powinien być.
Kiedyś tętniący życiem stanowił okno na świat dla mieszkańców Kościerzyny, której rozwój w dużej mierze od 1885 r. związany był z koleją. Niezwykle ważnym wydarzeniem w historii Kościerzyny była budowa magistrali węglowej, największej inwestycji transportowej II Rzeczypospolitej.
To właśnie w jej obrębie powstała w 1929 r. kościerska Parowozownia, w której obecnie mieści się rewitalizowane Muzeum Kolejnictwa. To wielkie dziedzictwo kulturowe naszego miasta i dlatego samorząd zamierza przejąć dworzec od kolei i podjąć wysiłek uratowania go.
W trakcie spotkania analizowano różne funkcje jakie miałby pełnić dworzec oraz źródła ich finansowania. Dużo korzyści – zdaniem radnych, na ożywienie dworca przynieść może połączenie go kładką kolejową z Muzeum Kolejnictwa, które rocznie odwiedza blisko 32 tys. osób. Połączenie to umożliwi również bezpieczne przemieszczanie się mieszkańców miasta przez tory kolejowego. Ważnym aspektem działalności dworca jest również jego funkcja komunikacyjna, zwłaszcza w kontekście kolei metropolitalnej.
Źródło: UM Kościerzyna
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?