Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Teleporada po godzinach pracy przychodni i w weekendy. Lekarze i pielęgniarki pomogą telefonicznie. Rusza Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Edyta Łosińska-Okoniewska
Edyta Łosińska-Okoniewska
Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

Zdarzają się sytuacje, kiedy pomoc lekarska potrzebna jest w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej są nieczynne. Teraz otrzymanie takiej pomocy ma być prostsze. Narodowy Fundusz Zdrowia udostępnił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Czym ona jest? Jaką pomoc można uzyskać, korzystając z niej i na jakich zasadach?

Platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta w sytuacji nagłego zachorowania, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i zadzwonić na bezpłatny numer: 800 137 200, a osoby niesłyszące mogą skorzystać z wideoczatu.

Tym samym można zadzwonić i skorzystać z pomocy medycznej po godzinach pracy poradni podstawowej opieki zdrowotnej. Przed nami długi weekend czerwcowy, a więc czas, kiedy taka forma kontaktu z lekarzem czy pielęgniarką może być szczególnie pomocna.

Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:

  • poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ, czy też nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy. To dobre rozwiązanie także w sytuacji, gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.

Teleplatforma to uzupełnienie znanych już form kontaktu z placówkami medycznymi. Konsultacje w ramach TPK udzielane są przez telefon, przy czym Teleplatforma realizuje szeroki zakres spraw do załatwienia: poradnictwo medyczne, wystawienie e-recepty, e-skierowania, e-zwolnienia, pomoc w znalezieniu najbliższej stacjonarnej nocnej i świątecznej opieki medycznej. Dużym plusem jest też jednolity numer telefonu w skali całego kraju. To oznacza, że bez względu, w jakim miejscu Polski akurat przebywamy, możemy zadzwonić na 800 137 200 i uzyskać wsparcie.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na koscierzyna.naszemiasto.pl Nasze Miasto