W ostatnich dniach niektórzy z klientów ZUS otrzymali maile z informacją o błędnie opłaconych składkach lub o braku wpłat. Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresów: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected] [email protected].
- W żadnym przypadku nie należy odpowiadać na takie maile, ani otwierać zawartych w korespondencji załączników - mówi Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa pomorskiego. - Mają one bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera i uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
Warto pamiętać, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych drogą mailową nie kieruje informacji o rozliczeniach. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy informacji o nadpłatach.
- Tą drogą ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na Platformie Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu - dodaje Krzysztof Cieszyński. - Mail w takim przypadku zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS.
W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, pracownicy ZUS proszą o kontakt z najbliższą placówką lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym [email protected].
Niestety, oszuści znaleźli kolejny sposób, by włamać się do komputerów i zdobyć potrzebne im dane.
- Trzeba zachować ostrożność - mówi Anna z Karsina. - Ciągle słyszy się o nowych metodach oszustwa i podszywania się pod instytucje.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?