Ostre zimy i związane z nimi długotrwałe opady śniegu, powodowały w przeszłości zastoje również w ruchu kolejowym. Choć lokomotywy wyposażano w zgarniacze, to nie były one w stanie poradzić sobie z wysokimi zaspami. W odpowiedzi na tę potrzebę, w Centralnym Ośrodku Badań i Rozwoju Techniki Kolejnictwa w Poznaniu opracowano projekt pługu opartego na podwoziu wagonu węglarki oraz pudle lokomotywy EU07.
Został on wyposażony w lemiesze na obu końcach, a także dodatkowe płyty po bokach, których kąt rozchylenia regulowano hydraulicznie. Nie posiadał natomiast napędu kół, więc musiał być pchany przez lokomotywę. Muzeum Kolejnictwa otrzymało opisany pojazd szynowy i włączyło go do ekspozycji stałej. Pochodzi on z 1978 r. i został wyprodukowany w 1978 r. w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Stargardzie.
Tanie linie trują! Ryanair i Wizz Air na czele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?