Przypomnijmy, że tam w czasie robót drogowych przy nowym przepuście natrafiono w nasypie na (prawdopodobnie) relikty przyczółka starego mostu. Prace na tym krótkim odcinku zostały wstrzymane. Po wizycie przedstawiciela konserwatora zabytków, badaniach georadarem i analizie projektowej podjęto decyzję, by odstąpić od budowy nowego przepustu i przystosować istniejący do nowych warunków rozbudowanej drogi. To się obecnie dzieje na budowie.
Ze względu na to odkrycie został wydłużony termin zakończenia rozbudowy DK20 do końca października br. Na pozostałych odcinkach wykonawca na bieżąco usuwa wady i usterki, które pojawiły się w czasie odbiorów.
Niebawem wykonawca przystąpi do wymiany nawierzchni bitumicznej drogi krajowej w okolicy ronda w Kornem. Badania laboratorium drogowego ujawniło niewłaściwą jakość nawierzchni, więc wykonawca dokona jej wymiany na własny koszt.
W ubiegłym tygodniu prowadzono prace gwarancyjne na fragmencie DK20 między przejazdem kolejowym na odc. ok. 1,5 km w stronę Kościerzyny. Wykonawca na własny koszt frezował jeden pas i wykonał na nowo warstwę ścieralną nawierzchni.
Po specjalistycznych badaniach laboratorium drogowego okazało się, że warstwa ścieralna ma zaniżoną odporność na powstawanie kolein - stąd konieczność jej wymiany. Na czas prowadzenia robót na drodze krajowej nr 20 obowiązywał ruch wahadłowy.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?