Od 1 lipca ZUS przyjmuje wnioski z programu "Dobry Start". Można je składać wyłącznie drogą elektroniczną - za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia będą wypłacane tylko na rachunki bankowe.
Pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pomogą zainteresowanym w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Poczta Polska oraz Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego podpisali listy intencyjne, dzięki którym w wybranych placówkach Poczty oraz KRUS możliwe będzie uzyskanie pomocy w złożeniu wniosku o tzw. świadczenie „300 plus”. Podobnie będzie w niektórych urzędach gmin i podległych im placówkach.
- Wnioski o „300 plus” można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. Na PUE ZUS działa specjalny kreator wniosków o świadczenia z „Dobrego Startu” - mówi Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy ZUS w Gdańsku. - System poprowadzi użytkownika przez cały proces krok po kroku. To pozwoli uniknąć błędów przy ubieganiu się o świadczenie.
Na wniosku - oprócz innych danych - należy podać: numer rachunku bankowego, na który wpłynie świadczenie, adres mailowy oraz numer telefonu - czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku.
Informację o przyznaniu świadczenia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?