Aż 1,2 mln zł przekazali podatnicy z powiatu kościerskiego na organizacje pożytku publicznego, to zdecydowanie więcej niż przed rokiem. Akcja PIT zakończyła się w z ostatnim dniem kwietnia, czas zatem na jej podsumowanie.
Do kościerskiego Urzędu Skarbowego trafiło 34 915 zeznań podatkowych, to o 6 proc. więcej niż w 2020. Hojność podatników zdecydowanie wzrosła.
- Przekazali oni na organizacje pożytku publicznego 1 232 885 zł., czyli o 17 proc. więcej niż przed rokiem - mówi Sylwester Żurawski, naczelnik Urzędu Skarbowego w Kościerzynie. - Prawie 90 proc. pitów otrzymaliśmy w formie elektronicznej. Mieszkańcy powiatu kościerskiego w pełni wykorzystują tę formę złożenia zeznania. Można powiedzieć, że z przedmiotu "cyfryzacja" zasługują na ocenę celującą. Na marginesie, 50 proc. zeznań zostało złożonych za pośrednictwem eUrzędu Skarbowego (www.podatki.gov.pl). Liczba ta również stale rośnie (w 2020 - 35,13 proc.).
Tym, na co zwykle czekają mieszkańcy w związku z akcją PIT, jest zwrot nadpłaty. Już 70 proc. osób, którym się ona należy, dostało swoje pieniądze. Tymczasem termin wiążący urząd skarbowy to 45 dni od dnia złożenia zeznania w przypadku formy elektronicznej oraz 90 dni w przypadku papierowej.
- Warto nadmienić, że udostępniamy kolejną usługę w serwisie e-Urząd Skarbowy - mówi Sylwester Żurawski. - Złożenie zgłoszenia aktualizacyjnego ZAP-3 umożliwi podatnikom szybkie i wygodne zaktualizowanie swoich danych. To ułatwienie ograniczy konieczność wielu wizyt podatników w urzędzie skarbowym.
e-Urząd Skarbowy to jeden z projektów, realizowanych w programie „Klient w centrum uwagi KAS”. Serwis e-Urząd Skarbowy jest budowany etapami do września 2022 r. i sukcesywnie udostępniane są w nim kolejne usługi.
ZAP-3 - jak to działa?
Usługa umożliwia złożenie zgłoszenia ZAP-3 i zaktualizowanie swoich danych w urzędzie skarbowym w zakresie: adresu zamieszkania, danych kontaktowych (nr telefony, adres e-mail, adres elektroniczny na ePUAP) oraz osobistego rachunku bankowego, na który dokonywane będą zwroty podatków lub nadpłat. Usługa jest przeznaczona dla osób fizycznych, które spełniają łącznie następujące kryteria:
- osoba jest objęta rejestrem PESEL,
- nie prowadzi działalności gospodarczej,
- nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług,
- nie jest płatnikiem podatków,
- nie jest płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenia zdrowotne.
- W imieniu swoim i pracowników pragnę przeprosić wszystkich klientów naszego urzędu za utrudnienia w kontaktach osobistych, spowodowanych lockdownem - dodaje naczelnik. - Urząd był co prawda cały czas otwarty, ale wizyta była możliwa wyłącznie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym lub internetowym. W 2021 r. umówiliśmy do tej pory 3395 wizyt, z czego 2165 osobiście w punkcie umawiania wizyt, 1039 telefonicznie oraz 191 internetowo. Bardzo Państwa zachęcam do korzystania z tej ostatniej formy. Wystarczy wejść na stronę www.podatki.gov.pl, wybrać województwo, odpowiedni urząd skarbowy, temat wizyty oraz w kalendarzu dzień i dogodną godzinę. O zbliżającym się terminie wizyty dostaną państwo powiadomienie na podany przez siebie adres e-mail.
Wizytę można również umówić przez telefon, pod nr 58 680 89 08, lub osobiście, w punkcie umawiania wizyt.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?