Nasza Loteria

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał zwrócić spółce Orange pieniądze klientom w związku z podejrzanymi praktykami

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Po zakończonej kontroli prezes Tomasz Chróstny wydał decyzję zobowiązującą Orange Polska do udzielenia rekompensat klientom.
Po zakończonej kontroli prezes Tomasz Chróstny wydał decyzję zobowiązującą Orange Polska do udzielenia rekompensat klientom. Szymon Starnawski
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów po zakończonej właśnie kontroli nakazał spółce Orange Polska zwrócić klientom niesłusznie jego zdaniem pobrane pieniądze za niektóre usługi. Na rekompensaty liczyć mogą osoby, które płaciły m.in. za połączenia z infolinią telekomunikacyjnego giganta.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykrył podejrzane praktyki spółki Orange Polska

Jak informują przedstawiciele UOKiK, najważniejszym z zakwestionowanych działań spółki było pobieranie opłat za połączenia z infoliniami obsługowymi Orange i nju mobile. Miało to miejsce również wówczas, gdy konsument korzystał z oferty z darmowymi rozmowami do sieci komórkowych i stacjonarnych w ramach posiadanego pakietu.

Co więcej, jak wykrył UOKiK, opłaty pobierane były nie tylko za faktyczny czas połączenia z konsultantem, ale również m.in. za czas oczekiwania na takie połączenie.

W ocenie prezesa Tomasza Chróstnego takie działanie Orange Polska mogło być niezgodne z ustawą o prawach konsumenta.

Drugą praktyką pracowników tej spółki, zakwestionowaną przez UOKiK, było pobieranie opłat w wysokości 49 zł za diagnozę, czy doszło do zgłaszanego w reklamacji przez konsumenta uszkodzenia i która ze stron przyczyniła się do jego powstania. Nie obyło się bez konsekwencji dla telekomunikacyjnego operatora.

- Dzięki zobowiązaniu do zmiany praktyk Orange zwróci konsumentom zakwestionowane opłaty - informuje Tomasz Chróstny. - Możliwość łatwego odzyskania pieniędzy jest ważna w sytuacji, gdy ze względu na stosunkowo niską wartość roszczeń poszkodowane osoby mogą nie zdecydować się na dochodzenie swoich praw w bardziej skomplikowany sposób, np. przed sądem. Zachęcam wszystkich, których niesłusznie obciążono opłatami do ubiegania się o zwrot środków od Orange.

Decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie praktyk Orange. Jak można odzyskać pieniądze?

Nałożone zobowiązanie do zwrotu pobranych opłat dotyczy byłych i obecnych klientów w ofertach Orange i nju, którzy:

  • dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 roku do 12 marca 2023 roku,
  • zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 roku,
  • w czasie kontaktu z infolinią posiadali pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe,
  • nie złożyli reklamacji w zakresie kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź.

Konsumenci, którym naliczono opłaty, będą mogli wybrać, czy chcą otrzymać zwrot kosztów, czy jednorazowo darmowy pakiet danych - 30 GB dla dzwoniących na infolinię Orange i 9 GB dla osób, które korzystały z usług nju.

Obecni klienci mogą z kolei wypełnić formularz dostępny przez trzy miesiące od daty jego publikacji na stronie internetowej spółki. Jednak jak informuje UOKiK osoby, które się na to nie zdecydują, również otrzymają zwrot pieniędzy. Zapłacą mniej za rachunek w ofertach postpaid lub dostaną doładowanie konta w opcji prepaid.

Konsumenci niebędący już klientami Orange i nju mogą także otrzymać zwrot opłat, ale będą musieli wypełnić formularz na stronie spółki.

Na witrynie internetowej uokik.gov.pl zapoznać można się z dalszymi szczegółami. Informacje dostępne są także pod numerami infolinii konsumenckiej 801 440 220 lub 22 290 89 16 oraz pod adresem mailowym [email protected], za pośrednictwem którego szczegółowo można opisać ewentualne problemy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Jaką decyzję podejmie w grudniu RPP?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na koscierzyna.naszemiasto.pl Nasze Miasto