Wiadomo już, jak uczniowie poszczególnych szkół w powiecie kościerskim poradzili sobie z egzaminem ósmoklasisty. Analiza Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku pokazuje także, co sprawiło młodzieży największą trudność.
Egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany w formie pisemnej. Każdy ósmoklasista przystąpił do egzaminu z trzech przedmiotów obowiązkowych, tj.:
- języka polskiego
- matematyki
- języka obcego nowożytnego
Dodajmy, że egzamin jest obowiązkowy, co oznacza, że każdy uczeń musi do niego przystąpić, aby ukończyć szkołę.
Wyniki tego najważniejszego sprawdzianu dla uczniów ostatnich klas szkoły podstawowej pokazują, że dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji. Z matematyki wykazali się umiejętnością dobierania modelu matematycznego do sytuacji praktycznej - analizowania prostego doświadczenia losowego oraz obliczania prawdopodobieństwa zdarzenia losowego określonego w tym doświadczeniu. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego rozwiązujący zadania z języka angielskiego najlepiej poradzili sobie z zadaniem zamkniętym sprawdzającym znajomość funkcji językowych. Dla uczniów, którzy przystąpili do egzaminu z języka niemieckiego, najłatwiejsze okazały się zadania zamknięte sprawdzające znajomość funkcji językowych oraz umiejętność znajdowania określonych informacji w tekście pisanym.
Co sprawiło trudności
Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia literackiego sprawdzające umiejętność rozpoznania rodzaju literackiego, jakim jest epika i określenia jej charakterystycznych cech. Z matematyki trudne okazało się zadanie otwarte, którego rozwiązanie wymagało stworzenia strategii rozwiązania problemu geometrycznego. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych, natomiast uczniowie przystępujący do egzaminu z języka niemieckiego najniższe wyniki uzyskali za zadanie otwarte sprawdzające znajomość funkcji językowych. W języku angielskim, jak i niemieckim, trudne było także zadanie otwarte sprawdzające umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej.
Kościerzyna - gmina wiejska
- Język polski - 59 proc.
- Matematyka - 43 proc.
- Język angielski - 56 proc.
Kościerzyna - miasto
- Język polski - 60 proc.
- Matematyka - 47 proc.
- Język angielski - 64 proc.
- Język niemiecki - 53 proc.
Karsin
- Język polski - 59 proc.
- Matematyka - 42 proc.
- Język angielski - 57 proc.
Dziemiany
- Język polski - 57 proc.
- Matematyka - 44 proc.
- Język angielski - 59 proc.
Liniewo
- Język polski - 53 proc.
- Matematyka - 43 proc.
- Język angielski - 45 proc.
Lipusz
- Język polski - 61 proc.
- Matematyka - 41 proc.
- Język angielski - 54 proc.
Nowa Karczma
- Język polski - 55 proc.
- Matematyka - 35 proc.
- Język angielski - 45 proc.
Stara Kiszewa
- Język polski - 55 proc.
- Matematyka - 44 proc.
- Język angielski - 56 proc.
Jak na egzaminie ósmoklasisty 2021 wypadli uczniowie z Pomorza? Z języka polskiego zdobyli średnio 58 proc. punktów, z matematyki - 46 proc., a z angielskiego (ten język obcy zdawało najwięcej ósmoklasistów) - 65 proc. To gorzej niż ogólnokrajowa średnia. Według danych CKE statystyczny polski uczeń uzyskał z polskiego 60 proc. punktów możliwych do zdobycia, z matematyki - 47 proc., a z angielskiego - 66 proc.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?