Z Piotrem Lizakowskim, starostą kościerskim, na temat wygranej w plebiscycie rozmawia Edyta Okoniewska__
Starostwo Powiatowe w Kościerzynie bezsprzecznie wygrało nasz plebiscyt na najbardziej przyjazny urząd. Co dla tej placówki oznacza to zwycięstwo?
Bardzo cieszymy się z wygranej w plebiscycie. To przede wszystkim wielki dowód zaufania i sukces wszystkich pracowników starostwa. To również powód do zadowolenia dla mnie, jako dla szefa tej instytucji.
Jak pan myśli, czym starostwo zapracowało sobie na to zwycięstwo?
Nasi pracownicy po prostu dobrze pracują. Od wielu lat staramy się profesjonalnie podchodzić do każdej sprawy oraz wsłuchiwać się w uwagi mieszkańców powiatu, którzy do nas przychodzą. W pierwszym kwartale tego roku przeprowadziliśmy ankietę, która miała pomóc poznać potrzeby i propozycje naszych petentów odnośnie funkcjonowania urzędu. Znaczną część z życzliwych uwag udało się wprowadzić w życie.
Co jest najważniejsze w dobrym funkcjonowaniu starostwa?
Najważniejsi są kompetentni pracownicy, którzy chcą pomagać innym i nie traktują swojej pracy jako zwykłego zatrudnienia, ale jako misję. Dodam, że urzędnicy pracujący w starostwie świetnie ze sobą współpracują - to kolejna tajemnica naszego sukcesu. Myślę, że to także szczególna zasługa sekretarza, pani Moniki Wollik-Litwin, która koordynuje pracę całego urzędu.
Co należy jeszcze poprawić w funkcjonowaniu urzędu?
Myślę, że jest dobrze, ale nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej. Na pewno postaramy się rozpatrywać sprawy, które do nas trafiają jeszcze szybciej. Mieścimy się w terminach wyznaczonych przez prawo, ale postaramy się jeszcze bardziej ułatwić życie mieszkańcom naszego powiatu. Chcemy również, aby nasz urząd był bardziej przyjazny dla osób niepełnosprawnych.
Jakie są plany starostwa na przyszłość?
Przede wszystkim nie stracić wizerunku, na który od dawna pracowaliśmy. Chcemy, aby nasz urząd był przyjazny i działał sprawnie.
Jakie było największe wyzwanie dla urzędu w 2011 roku?
Największym wyzwaniem było mieszczenie się w budżecie. Musieliśmy zacisnąć pasa i obniżyć koszty nie pogarszając jakości naszych usług.
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?